Sunday, July 26, 2009

Jom Makan Buah 2009!

Musim buah kembali! Bagi sesiapa yg ade kampung halaman tuh best la dapat balik kampung makan buah di dusun2. Kalau yg takde kampung mcm aku ni duduk je la kat Klang ni.huhu~ Kampung yg lagi satu tuh pun kaya dgn sawah padi je. Buah-buahan ni kurang sket la.heee~ Petang semalam kakak aku call ajak datang putrajaya sebab ade program makan buah 2009 bertempat di Perkarangan Taman Warisan, Putrajaya. Kira program ni under Perbadanan Putrajaya yg kebetulan abang ipar aku ditugaskan untuk memantau n meng'handle' aktiviti sepanjang program dijalankan. Tapi semalam tak sempat pun nak pegi. So, pagi tadi tiba2 mak aku ajak pegi plak. suruh call my kakak tanye die dah pegi belum program makan buah tuh, Kalau belum mak ajak pegi sekali. Die pun dgn nada mengada2 jawab la "tak pegi lagi.Nak pegi dgn sape.abg zaini (hubby beliau) kene keje. Nape? nak pegi ke? hehe". aku pun membalas "haaa...ko tunggu kat rumah, nanti lepas zohor kitorang (aku, mak & ayah ) angkot ko.haha". Dalam jam 2.30 pm tuh family aku pun bertolak ke Puchong Perdana untuk mengangkot kakak kesayangan aku tuh. wek! ;D sebelum pegi tuh punya lah asyik call je kakak aku tuh tanye "dah gerak belum? nape tak pegi lagi? nanti buah nye habes la. Ramai org taw. Karnival ni sampai pukul 6 je". Eee...excited bebenor la. mengandung kah kakak aku ni mengidam buah? hahaha~ ;D siap inform kat aku lagi "dah nak sampai mesej aku taw"..muahaha..manyak songeh betol.sepak kang! hahaha~ ;D Pukul 3 pm tuh pun family aku dah sampai di rumah kakak aku. aku trus mesej die suh siap sedia tunggu kat luar. Die masuk je kete terus mak aku ckp kat die "amboi2 ko macam tuan puteri ye siap berjemput2 neh"..Kakak aku pun sengih2 je la.huhu~ Ok! mari kita ke destinasi sebenar! Moh kita serang putrajaya makan buah yok! Sampai2 je terus ja parking betul2 kat depan pintu masuk kat selekoh jalan tuh. Gila otai la ayah aku nih.haha~ abg ipar aku siap dah booking 4 biji durian untuk family aku suh bwk blk. adusss..tarak bole bla la aku same durian. Naseb la ayah n mak aku layan. huhu. Aku beli la buah duku langsat 3 kilo RM9 nak bawak pi opis esok. Mak aku siap pesan "jangan la bwk opis sume.byk tuh.bwk separuh je. separuh lagi simpan kat rumah" muncung aku dah kedepan sedepa.hehe. Yela..aku ni anak yg baik. Mendengar kata org tua.hahaha~ Tapi manis wei...sedap la buah langsat tuh! nyum..nyum. Berhenti setiap gerai buah je aku wat food test sendri. beli nye tak.wakakaka. Mak & ayah borong buah jambu, lagi ape ntah sbb aku n my kakak+hubby separate g gerai buah lain. Bile jumpe blk dah penuh dah tgn ayah aku bwk beg plastik buah.huhu.

mak aku dah pening tgk buah.huhuhu~


Lepas selesai borong buah, aku ajak mereka2 pegi Taman Pertanian Warisan. Siap naik coaster lagi.huhu. Nak ikotkan harini takde perkhidmatan kenderaan untuk melawat sekitar Taman Pertanian ni. Tapi sbb ade abg ipar aku, kami dapat la specialty tak payah jalan kaki dlm keadaan panas tuh. Dalam ondaway menaiki coaster tuh, terserempak la dgn visitors lain yg berjalan kaki melawat Taman Pertanian. Diorang mcm pelik n bengang je sbb kitorang je yg naik coaster ni.hahaha~ Siot bebenor. So. lihat la pelbagai hasil tanaman yg ade di Taman Pertanian Warisan di Putrajaya ni.

visitor2 ni bengang je tgk kami menaiki coaster.wakakaka~ ;D

aku yg sabotaj gambar mak.hahhaa~ ;D

bole petik free buah kedondong ni.
siap terpelecok la kaki aku.haha~

skill my kakak snap mgunekan SLR nye..;)

aku jadi model tak bertauliah kepada my kakak.hihu~ ;D

aku n ayah yg tiada beza ketinggiannya.
kami mmg comel.hikhikhik. ;)

mak n ayah
masa untuk pulang. Tapi before pulang, kite makan dulu! ;D

p/s: Next week ade karnival flora kat Putrajaya. Last pegi mase 2007. BEST! jom kawan2! ;)