Monday, July 20, 2009

Exam PTD

Di waktu petang pada hari sabtu lepas, semasa tgh merehat kan diri, aku diterbangi surat daripada SPA. *mcm surat layang la plak..ayat ntah hape2.hahaha* Dalam hati aku ckp "laaaaa..surat ni lagik. Asik2 bg confirmation perakuan untuk permohonan jawatan yg aku apply. Bila nye nak panggil interview ntah.huhuhu." Bila aku bukak je..tup..tup kene amek exam PTD la..PTD? apekah? Alaa..die ala2 mcm PTPTN la jugak.hahahaa~ ngek tul jawapan. PTD a.k.a Pegawai Tadbir dan Diplomatik. Alaaa...dah la aku dgr sume yg apply tuh ckp susah n plus ade 3 stage tuh. Bikin cuak je. Aku pun tanye la tips2 pada cousin aku yg kini telah menjawat jawatan sebagai PTD n bertanye kepada Khairul pasal contoh2 soalan yg bakal dihadapi nanti. Kat surat tuh tulis ade 5 section kene jawab and start at 9 am till 430pm bertempat di Sekolah Menengah Kebangsaan Seksyen 24, Shah Alam. Mereka2 yg telah melalui detik2 exam tuh bilang, kite kena tahu hal isu2 semasa, perlembagaan negara,parlimen, kerajaan pusat/negeri, dasar2 negara and etc.waaaaaaaaahhhh! bole jadi ahli politik la mcm ni.huhuhu~ Kena buat preparation yg sgt struggle wooooo~ Ade yg berpengalaman 3x untuk menduduki exam tuh, barula mereka berjaya ke peringkat yg seterusnya bg melayakkan diri menjawat jawatan PTD tersebut. Mula2 dapat surat tuh, aku rasa mcm xnak pegi sbb mcm2 aku pikir dlm pale otak aku ni. huhuhu. Selepas mendengar pendapat dan nasihat drpd pelbagai pihak, aku pun membuat keputusan untuk meneruskan perjuangan ku untuk menjawab exam PTD tuh. *poyo betol.hahaha~* Wish me luck guys! ;)