Tuesday, October 20, 2009

saket..saket..saket


Semalam, masa hampir tamat office hour aku sempat mengadu kat Acu. "nape mata ni rase lain eh? Tak maw la kene saket mata..tak mau..tak mau" Acu: "Ko ni nak kene ketumbit kot. Ko berjangkit dengan anak makcik ko mase kenduri malam tuh." haisssshh..sensitif betul penyakit mata ni. Senang je nak berjangkit. Bile aku bangun je pagi tadi, aku dah rasa lain macam je mata ni. Taik mata jangan cakap la..hahaha~ bengkak dow...aku rase mcm kene pukul je mata sebelah kiri aku ni. Mcm nirmala bonat kene dera pon ade ni.hahahha~ Seawal pagi aku dah menyiapkan diri nak pegi klinik. Aku masuk2 je, doktor cakap "haaa...saket pe plak kali ni?" huhuhu..siot je. Nampak sangat aku ni selalu sakit. ;D Aku terus tunjuk kat mata aku. Pastuh doktor tuh gelak2 kan aku plak! Die pesan dalam masa 2 minggu ni jangan pakai lens. *eh..same la mcm org tuh pesan kat aku.hehe* Mebi salah satu penyebab aku saket mata ni ade lah sebab pakai lens.Waaaa..agak takot aku ni. So, aku berpikir2 kene la start pakai spec balik. Nak kene renew spec ni. Power mate sume2la kene check balik..susah betul la orang rabun ni. Kalau nak pakai lens pun kadang2 aje lepas ni. I mean kalau nak pakai lens jugak, bile ade function ke..dating ke? dating??? hehehe~ Ape yang pasti, aku dapat MC 2 hari..yawwww~~ ;D


compare mata sihat dgn mata saket
bertambah2 sepet mata ku..huuuu~