Saturday, May 21, 2011

I heart my family so much





Suddenly harini rasa nak cakap pasal family. Kalau diizinkan, aku nak sangat rasa ade abang. Macam best je. best ke? boleh tak bagi reason 'best' sebab nak ada abang.hee~ Biase lah, tiada apa yang dapat memenuhi kesemua keinginan kita kerana bukan semuanya sempurna. Andai kita tidak memiliki keluarga yang lengkap, ingatlah dan selalu berfikirlah bahawa pasti ada yang melengkapkan kehidupan kita. Setiap kejadian tu pasti ada hikmahNya. Mainkanlah watak peranan kita didalam keluarga kerana sukar untuk serta merta mendapat keluarga yang bahagia. Semuanya akan datang apabila kita beryukur dan memperbaiki diri masing-masing. :)



Mak, kakak & me
During kakak's solemnization in 2008
mak kata walaupun kami 2 beradik je
tapi kepoh nye macam ade 10 orang anak
hahahahaha :D


Teringat masa mula2 kakak kawin, 1st raya without kakak. Biase la kan, dah kawin mesti la ikot suami..:) family kitorang rase macam kekurangan sikit. Pagi raya tu mak dah syahdu2 menangis. pastu aku pon tak bole tengok mak nangis, so aku pon ikot nangis.huhu :D tapi ayah relax cool je...heee~ Sebab mak kata "kita dah biasa die ade, bila die xde tu rase lain". Tapi at least kakak aku ni penah la duduk berdikari kat putrajaya mase zaman bujang dulu. jauh la jugak tu kan daripada family. Daripada aku ni dah keje pun still duduk bawah ketiak family lagi. ngeh3. Aku penah tanye kat mak "Mak, kalau adik dah kawen nanti macamane eh? mak nangis jugak tak?". Mak diam je buat tak tau kat aku. hahaha. soalan bongok ape kau tanye ni dyla? :D alaa...mak, nangis la...nangis la..nangis la...hahahaha. sesuka hati je suruh org nangis. Ingat best ke nangis2 ni? tapi lama dah aku tak nangis.wawawawa..:D Mungkin aku happy dengan apa yang ade sekarang. syukur...alhamdulillah... :)



my daddyCool~

Ayah yang suka budak2. even anak-anak die dah besar pun, die still menyakat kitorang macam kitorang kecik2 dulu.heh~ Ayah memang cool and relax je. Tapi tegas! Dia ade cara die sendiri nak tegur anak-anak kalau buat silap. Biase la, bila anak-anak dah besar, cara nak tegur tu tak bole macam masa budak-budak dulu. Nanti mesti nak memberontak & mula la nak merajuk2. huhu. So, sikap ayah yang relax memang sesuai la dengan mak yang suke membebel tu.. perfect two! ngeee :D






Gamba gedik selingan :D
with anak buah abang ipar aku
ado ciri2 mummy mithali tak?
agagagaga :D

Sekarang die dah standard 1
Dah besar dah die
baru-baru ni jumpe die lagi mase awal tahun
aku tanye kat die : "auntie lawa ke lawa sangat?"
die jawab : "Lawa sangat".
jawapan yang takde pilihan.
if jawab salah satu pun takpe.
soalan mempermainkan akal fikiran budak2 betul.
wakakakaka :D
abang ipar aku dah senyum2
kakak aku : "eee...lawa jijiks!"
biasa la kakak dengki. hahaha
penat wei layan budak kecik ni cakap.
petah betol mulotnye. huhu



Call it a clan,
call it a network,
call it a tribe,
call it a family:
Whatever you call it,
whoever you are,
you need one.
:)