Friday, April 15, 2011

Orang tamak selalu untung





Selalu orang tua2 kate
"Orang tamak selalu rugi" kan?


Sekarang kita jangan pakai PETUA
sebab itu untuk orang2 tua je
Kite pakai PEMUDA
sebab aku masih muda berseri sesuci safi
hahahahaha (si gila dah start merepek. susah la mcamni :D)
Kalau ikot PEMUDA "Orang Tamak akan kaut untung"

Tak Caye?
Cuba kite tengok orang kaye2 kat dunia ni
Semua tamak...
sebab tu dorang boleh hidup senang lenang
(perumpamaan je.tapi jgnlah ikot perangai terkutuk ni yeh)


Tamak pulak ade dua maksud
Pertama, tamak untuk diri sendiri je
lagi satu tamak dalam erti kata pandai merebut peluang
Sekarang ni kite kene cuba setiap benda yg dinamakan peluang
Kalau tak cuba kite takkan dapat result
Bila kita dah cuba itu maksudnya kita ada usaha :)





Saje nak cecite

Semalam beli 2 set nasi bariani ayam
kat Tirai Ratus Nasi Bariani Mohd Shah Batu Pahat
(siap bagi name restoran secara detail tuh..:D)
dekat seksyen 3 tu haaa..
time tu baru balik dari meeting IPSiS kat ILQaM
Catering IPSiS tu kan, sume orang dah turun dari lif
depa baru terhegeh2 nak bawak turun
pinggan mangkok dari van
memang mangkok berhayun2 betol la..
(bak kate bos aku.hahahaha.pinjam ayat sket :D)

Bila sampai office,
Kak Jah kate dengan aku
"Eh, nah makan nasi akak dulu. jangan bukak yang ko punye lagi"
Aku : "Tak nak. saya nak makan yg saye punye satu bungkus ni"
Kak Jah : "tamak ko yeh. abes ayam ni pun ko ni pun ko nak sorang2 la?"
Aku : "ha'ah..nak sorang2 jugak"

Kak Jah punye nasi makan share 3 orang baru abes
di compare dengan aku, makan sorang pun bole abes
hebat tak? tamak gituh. Lapa weh! hahaha
pastuh bila dah petang sket Kak Jah dah lapa balik
aku steady je kenyang sampai malam tu tak makan
haa..bole tak nak cakap aku ni "tamak yang kaut untung" ?
takde kena mengena langsung ok! kikikikikiki :D



tu dia nasi bariani ayam penuh 1 pinggan



air barbican
peach flavor
layan~~





hasilnya, jadi la gemok macam ni. hahaha.
arrrghhh..
(what are u trying to do kak jah? :D)




p/s : Bak kate kawan aku, "Ingat. Ingat ya. Orang tamak selalu untung..." sambil jari telunjuk ditujukan di tepi kepala dan jari tersebut di pusing2 kan 360 darjah dan bersuara ala2 pakar motibasi kamtumi. bole bayang? comel kan? hahahahahaha! Ok bai!