Monday, March 28, 2011

Lumrah Hidup






Life is about choices..
Sume benda pun ade pilihan..
And harus di pilih..
Jangan kate kite tiada pilihan
jika kita memang tersilap langkah
memang kite pilih untuk buat salah
jangan salahkan sesiapa


Tentang pangkat & kuasa
bila seseorang tu berada di atas n berkuasa
sentiasa lupakan orang di bawah
di mana sifat rendah diri n friendly yang dulu
semasa engkau berada di bawah?
kenapa tak bole nak maintain kan sifat tu?


Tentang kesungguhan & komitmen
ape yang aku amati
seseorang tu bersemangat pada sesuatu benda,
bila berada di tahap permulaan je
lepas dah dapat, die buat dek.
macam dah bosan
contoh macam nak tackle awek la
bile belum dapat, bersungguh nye ambik hati
caring nak mampos
hari2 mesej & call
Bila dah jadi hak milik,
ape yang dibuat masa nak ngorat tu, sumenye hilang
Macam tak ambik endah sangat.
Nape macam tu eh? hmmm~

same jugak la dengan career,
mula2 lapor diri, memang semangat ni nk mulakan keje baru
bila dh masok setahun, dua
rase macam boring sebab hari2 buat keje yg same
macamane nak kekalkan sifat kesungguhan tu hingga ke akhir?
haiiihhhhh~




Kate2 daripada Mast budak baik :D


Tentang bahagia.
Kau sendiri yg kena tentukan.
Kau sendiri yg kena pilih.

Tentang gembira.
Pun sama.
Kau la pemilih utama.
Xde sape boleh paksa kau jd gembira.
Kalau kau sendiri xnak gembira.

Bercinta sampai 10 tahun pun belum tentu kau akan bahagia.
Belum tentu ko akan bersama.
Betul.. Aku dah tgk n dengar banyak kes.

Teruskan hubungan sebab nak jaga hati.
Teruskan sebab kesian..
Sudahnye..
Kau jugak yg seksa..

Dah la..
Lupekan sume.
Move on.

Yg penting kau gembira.
Kau tu bahagia.

Paham?

Hidup aku simple.
Aku buat benda yg aku suke.
Aku xkan buat benda yg aku xsuke walaupun org lain suke.

Hidup kite, biar kite tentukan.
Jgn bg org lain tentukan.
Sebab kalau apape jd, kite tau, tu la pilihan kite.
And kite xkan salahkan org lain..

Xbaik tau~


SETUJU!!!!!!