Saturday, January 22, 2011

Kisah Oghen







Semalam ade orang bawak limau mandarin satu kotak kat office. Nak CNY ni kan. yang owner tuh pun mempelawa la kami2 ni makan. Tapi ade peristiwa sikit la pasal limau ni.

Si polan A : Eh, makan la oghen tu (oren)
*which is korang tak detect langsung yg die cakap tu adelah oren.huhu*

Si polan B : hah? ape tu?
*si sengal ni g lurus tanye.hahaha*

Si polan C : Oren..buah Oren..Oren la bongok!
*explain sambil terjegil2 bijik mata bg signal suh faham2 sendiri.
dengan muka nak tahan gelak.wakakaka*


Si Polan A : Hah...oghen la..
*blah dengan muka blur gile die tu.hadoii*

Si Polan B & C gelak berdekah2 macam nak terburai isi perut sejurus si polan A blah. Memang nak mampus betul dorang ni. Aku kua dari bilik aku, terus je dorang ni cerita peristiwa tu. Yang si pencerita tu memang bagus plak menjalankan tugas die sebagai penglipurlara yang berjaya. Siap buat aksi n intonasi sekali. Memang aku pon berdekah2 jugak la sampai terduduk n gelak takde suara aku dibuatnya. Jahat taw korang ni.hahahahaha. adoi la~


p/s : Nak dekat CNY ni wayang cina kat tokong2 area rumah aku ni dah start beroperasi ye. Sure jalan kat depan rumah ni jem dorang berarak nak semayang n setiap hari macam nak hujan sebab die buat membakar2 colok yang besar terpacak kat tepi sepanjang jalan tu. *ape ntah name nye.huuu~*