Tuesday, March 2, 2010

Batu Permata Dalam Mulut


Operation running smoothly today..
Alhamdulillah ..

Stone was safely removed.
But I still feel numbness in my mouth
doctor suggested me to eat soft foods like porridge and soup
plus drink lots of water!!!


Want to see the stone????

Aku tengok pon scary weiiiii~~
Macam batu karang size gigi kecik gitu~


Mula2 aku bagitaw la doctor "Kalau tak buat minor surgery ni xde alternatif lain ke nak pulihkan batu tu daripada kecut then hilang?" Doctor tuh tak bagi pilihan langsung ye kat aku. Die siap cakap "No..i think you should do this". Medical assistants asked me like this : "Awak takut ke?" Cesss...gile ke tak takot. takot la weiii~ 1st time kene belah2 ni.huhu. Tak dapat la nak imagine masa nak kene belah bawah lidah tu. Aku rasa macam betul2 masuk dalam operation room. *mula2 semangat je cakap dengan Jah, aku rase mcm kt Labour room ni. Pastuh Jah gelak2 cakap operation room suda...labour room tuh mcm nak bersalin sgt plak..hahaha~ Diam Jah! Diam! Diam! ;D* Siap selimut n tutup mata aku dengan kain hijau tuh. Dengan besi2 n other equipment yang menggerunkan. Tapi bila bius tuh, dah tak rase pape. Semuanya berjalan dengan baik skali.Doctor tuh mesti akan cakap setiap 10 minit macam ni "are you ok?" ;) Die cakap lagi aku kuat semangat! wink2 ;D Bile kua je stone tuh, die terus je bagi aku tengok. He said, "U see..the stone is quite big". Kesimpulannya, kalau korang ade rase pape bijik ke ape yang pelik2 kat badan korang, cepat2 pergi buat check up. Doctor cakap kes2 macam ni hanya segelintir je yang berlaku. Walaupun kes aku ni tak serius sangat, tapi atas nasihat doctor & orang2 sekeliling, kalau tak buat takut akan menjejaskan kesihatan kita in the future. Lebih baik mencegah daripada merawat kan? ;)


p/s: Mak kate "Ko kan nak diet. Kalau makan rebus2, bubur macam ni bole la kurus" hahahaha~ haiiihhhh la mak aku ni. Die buat aku ni macam tak saket je. Don't notty2 yehhh mak...wakakaka~ ;D