Tuesday, February 16, 2010

Puaskan hati sendiri

Cuti 4 hari buat ape? buat bangang! hahahahaha *sounds like keras+moody rite???* Tak de la...mood biase2 aje..ape yang pasti mase cuti2 ni aku buat sesuatu yang bole puaskan hati aku sendiri iaitu membaking kek chocolate moist yaww! Baru je buat kek..batak betul la aku ni. Beli bahan bagai nak rak mase kuar g Jusco dengan Jah last sunday. Ingat nak gune resipi sendiri. ye ye je beli tepung kek 3 in 1 untuk buat kek yang just tambah telur+air pastuh masuk oven. It's done! Senang kannn...? Tapi tak penah cube lagi. My makngah penah buat. Sedap jugak rasenye walaupun pakai bahan segera.huhu. Last2 semalam buat kek gune resipi mak jugak. Tepung 3 in 1 tuh tolak tepi dulu.huhu. Yang tuh gune masa nak buat petang ni or malam ni la. Nak bawak g opis esok nak menjamu orang2 di Unit Zakat. ngeee~ ;) Niat buat kek semalam tuh memang nak bawak sebagai buah tangan g kenduri baca yassin kat rumah nenek. Belum abes kenduri aku tengok budak2 nih dah rasmi kan dulu. hampir separuh loyang la dorang ngap mase yang lain2 tuh tengah mengaji. Ishhhh3...budak2 nih aku pok kang! Len kali kalau bawak lagi kene sorok dulu kek ni kat peti! huahuahua~ Ape yang buat hati berasa girang, sume makcik2 n pakcik2 kate sedap! Licin 1 loyang tuh wehhh....suke! suke! Ade yang kate "dila...bole buat bisnes kek la lepas ni" ... "bole la tempah kek kat ko lepas ni." wahhh!! Percubaan pertama telah berjaye! ;) Awin & Jah mari kite ke kelas buat cupcakes plak next week! Mari! Mari! hahaha~ ;D


Haaaa...ni dia hasil kek chocolate moist
meleleh topping chocolate atas tuh
yummy! ')



Semalam jugak jadual agak padat la..lepas je buat kek tuh trus je siap2 nak teman awin anta kain baju nikah die kat Bandar Baru Sg Buloh. Biase la Fara dilantik sebagai designer family.kui3. ;D Buat kek sampai tak sempat nak lunch tuh. Sementara tunggu Awin tuh aku lunch la jap. Baru 2x suap nasi, dah mai dah plak minah nih. As usual la kan...die dijemput masuk landing2 jap sementara tunggu aku.hehe. Mahap yeh..ngee~ Bile dah selesai design2 baju n ukur badan sume tetibe Awin ajak singgah IKEA. Aku trus je pandang diri aku ni..aku pakai t-shirt Giordano bodo2 lengan pendek yang usianya 4 tahun kot + sluar jeans + tudung sarong Ariani tuh je! + slipper wedges + tangan pegang wallet & hp! Mentang2 la nak pegi ikea tuh 10 menet je dari rumah Fara..mengade ko eh Awin. Aku trus je cakap kat die "Ko ni nak sabotaj aku ke win? Ko tengok la aku pakai pe ni?" Awin pun dengan slumber menjawab "Alaaaaa...sempoi r tuh dress up cam tuh.Kalau org tanye cakap je rumah ko kat belakang IKEA. sebab tuh malas nak pakai cecantik. Pastuh ko jalan la 2 meter jauh dari aku.hahahhaha~" Kuwang ajar! Kuwang ajar! siot betol la..Tak pe....i memang sempoi..seb ramai cecina kat sane pakai sluar katok je.Dorang ni mmg sume rumah dekat belakang IKEA je ni mcm aku.hahaha~ Hari tuh pegi mase dgn Jah aku tgk bedsheet je..kali ni aku tak tengok lagi.. Aku pegang & bayar.hahahha~ Awin kate "Ko dalam biseng2 cakap pakai tshirt bodo, ko membeli jugak eh...". Hahaha biseng la mulot die tuh.;D bilik sekarang dah cantik...best je tido kat katil empuk tuh berlapik kan cadar baru IKEA..hahahaha..poyo..;D Ok dah itu je...maw bersiap nak kuar dengan Awin lagi. Nak puaskan hati sendiri lagi. Ade lagi benda yang aku tak puas hati sekarang ni tapi malas la nak pikir. Banyak pikir lagi banyak hati i akan terluka..yawww~ ayat macam pisau! hahaha~ Mahu nonton Adnan Sempit sambil bergelak ketawa guling2..ye taw...agak ketinggalan maw nonton this movie. Tapi fedulik hapee! ;D

Mari tido bersame di kamar beradu beta! ngehehe~


p/s: Pagi tadi mak n ayah balik joging diorang kate kat aku maw g morib jap dengan pak long n mak long. Aku tanye la molek2 kat mak "Nak buat pe g Morib panas2 ni?" Mak bole kate "Boring la duduk rumah tengok ko asyik tido je" hahahhaa~ siot betol la mak aku ni. pastuh baru die jawab serius. Katenye maw jalan2 plus beli ikan. Aku nak ikot..sebab nak hilang rase x best di hati. eceh! rase apekah?? ;D Tapi mak aku bole cakap macm ni tanpa mengambil kira perasaan aku "Tak payah la ikot. Duduk rumah je kemas2 pe yang patot" huwaaaa....makin sakit hati aku dengar jawapan tuh. Sampai hati mak.. hahahaha~ Tapi kadang2 mulut biseng & slumber mak tuh la yang buat ceria kat rumah ni. Bole berlawan2 mulot dengan aku ni ditambah dengan ayah yang suke menyakat..ngeee~ ;D Sayang semuanya!! chupppsss =*