Wednesday, September 9, 2009

Belasungkawa : Nor Azhar Ramli

Petang tadi Adzimah singgah sekejap di Unit Zakat. Sebelum ni die ada sampaikan berita mengenai salah seorang teman kami yang lemas ketika memancing pada 6 September lalu (berita lanjut di akhbar Kosmo). Memang aku agak terkejut bila mula2 dapat panggilan daripada Adzimah pasal berita tu. Petang tadi baru dapat cerita full daripada Zimah selain drpd baca berita kat Kosmo. Masa zimah cerita tu, mmg die nangis teresak2.haiiihhh....air mata aku ni pun turut bergenang skali.Tapi tak jatuh lagi. Bile aku baca blog zimah baru jap tadi ditambah dengan lagu2 yg mendayu2, baru la emosi aku terusik. Mata aku baru la start merembeskan air mata yg banyak.huhu. Walaupun perkenalan aku dan arwah sangat singkat, tapi persahabatan yg terjalin akan aku pahat dlm kenangan yg abadi. ;)

Marilah kita sama2 sedekahkan sekalung al-Fatihah untuk arwah Nor Azhar Ramli a.k.a Paat yg telah pulang ke rahmatullah. Semoga roh arwah akan ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman. Jadikan pemergian arwah satu muhasabah bahawa ajal bila2 saja datang menjemput. Persiapkan lah diri kita dengan amalan dan berdoa moga2 kesudahan kita adalah kesudahan yg baik. InsyaAllah.

AL-FATIHAH


Sahabat
Andainya kematian kau ditangisi
Pusara kau disirami dengan air mataku
Maka diatas tulang belulangmu yang dah luluh
Nyalakanlah obor untuk umat ini Dan
Lanjutkanlah gerak merebut kemenangan

Sahabat,
Kematianmu hanyalah suatu perjalanan
Memenuhi panggilan kekasih yang merindu
Taman-taman indah disyurga Tuhan
Terhampar menanti
Burung-burungnya berpesta menyambutmu
Dan berbahagialah hidupmu di sana

Sahabat,
Puaka kegelapan pastikan lebur
Fajarkan menyingsing
Dan alam ini kan disinari cahaya lagi
Relakan lah rohmu terbang menjelang rindunya
Jangan gentar berkelana ke alam abadi
Di sana cahaya fajar memancar.


moment captured during his Convocation a few months ago
Allahyarham Paat was on the left side
*pikcer sebelum ni tuka sbb ade org complain ckp gambar aku gedik.ngek tul* ;D