Wednesday, January 13, 2010

Sepintas Lalu

Salam semua..banyak betul suara2 sumbang yang bertanya khabar blossomlicious ni setelah sekian lama blog ni berkubur. Lame ke? baru 2 minggu je kot.hee~ Perasaan malas nak menulis kat blog ni semakin membuak2. ;D Pagi2 ni aku dah jadi sang pujangga dengan mengeluarkan ayat2 manes untuk memujuk si Buah Hati iaitu Cik Fatin Nurdiana Abu Samah. Haaa...bagi name penuh skali bagi penghormatan sket.hehe~ Mula2 si gadis ni dah majuk2 ayam dulu sebab dah lama tak calling2 die. Ayat die aku dah hapal dah kalau majuk. Macam ni ha.."Alaa..ko memang..ko memang.." haaa..tuh je la..hahaha~ Lepas die dapat tahu nak pergi Melaka hari sabtu ni (16/01/10) tak ajak die..makin sedepa la muncung die.kui3. Actually hari sabtu ni ade majlis pertunangan kawan aku mase sama2 belajar kat UiTM Arau dulu sekaligus dilantik menjadi photographer. Ade la sikit bayaran yang aku charge kat die. Permulaan ni buat biasa2 je dulu sebab props pun tak mantap lagi nak mintak bayaran yang melampaui batas. Cukup la lepas nak sampai ke Alor Gajah tuh.huhu. Memandangkan aku tak nak sorang2, aku ajak la Eta sebagai peneman. At least takdela aku sorang2 budak ex-Arau kat situ. Lepas tuh aku pikir2 aku nak back up photographer untuk majlis tuh nanti. Jadi aku pun jemputlah Adzimah sebagai rakan setugas.*wah..mcm wartawan taw.poyo betol.hahaha* So, pergi majlis ni mmg atas dasar tugas kerja la skali yg dipertanggungjawabkan ke atas aku. Selepas kawan aku bagi green light bole bawak kawan ramai2, aku terus je bagi jemputan khas kat Diana. So bukan sengaja tak mo ajak cik Diana ehhh...Mari pamerkan semula senyuman anda yang paling manis itew! ;) Biase la kan bile dah lame tak jumpe ni, mesti ade rase rindu-rinduan di hati. uwekkss! hahaha~ Tapi aku memang rindu kat ko Diana..ko je yang tak tahu..ngeee~ ;D So hopefully this Saturday we can make it to Malacca. Kite berjimba2 di bandar bersejarah itu sambil photoshoot lepas selesai majlis. BEST! BEST! ;)

Gambar yang menampakkan
jerawat sebijik kat atas hidung aku.kui3. ;D
*Bersama Cik Diana di zaman muda-mudi n aku kurus lagi.hehe*


*************************************************************************************



Okey...habes cite kat atas. Kite bukak cite kat bawah plak. bawah? hahaha. Ni yang malas nak menulis. Bile start je menulis, mula la yg merepek2 yang kuar kat kepale ni. ;D Kawan yang seangkatan dengan aku masa kat opis zakat ni dah 'bersara' daripada perkhidmatan kerana dia sangat homesick untuk balik ke Terengganu dan seterusnya mencari keje di sana. Buat majlis perpisahan sikit untuk dia di Intekma Resort. Gambar takde becoz belum transfer lagi sebab malas.haha~ Kuat betul magnet 'M' kat dalam diri aku ni. ;D So pengganti die adelah Cik Adzimah. Bile start semester baru ni, mula lah student ramai berduyun2 mengadu masalah nak apply zakat online tak boleh. system error la..Mula2 tuh macam agak kelam kelibut jugak la keadaan kat Unit zakat ni. Pelbagai adegan yang melucukan dan menahan kesabaran yang kami hadapi bersama dalam opis ni.kui3. ;D Bila pegawai sistem maklumat yang bertanggungjawab sama2 turun ke Unit Zakat ni untuk selesaikan masalah tersebut, baru lah kami paham macamne nak kendalikan sistem online zakat tuh. Actually takde problem pun sistem tuh, cuma student ni je yang tak baca arahan betul2 masa nak isi form online. Bila kami dah hebat kendalikan sistem,*hebat ke?kui3* senang sikit la nak kemukakan bukti2 bahawa sistem tuh sebenarnya okey. So, student takdela nak cengkelat nak tipu2 cakap sistem online problem. No cheating2 yeh. Baru la reda sket kaunter pertanyaan kat Unit Zakat ni.huhu~


Bersama Jee sebelum die 'bersara' hehe~


Cik Adzimah bersama Encik EO yang kelam kabut. ;D
*kelam kabut & sengal2 die la yg bikin gamat & ceria kat Unit Zakat.hehe*


*************************************************************************************




Lastly nak wish congrats to Kak Puja
my Ex-CS229 classmate
yang baru dapat baby yang sehat seberat 3.00++ kg.
Nanti kami datang melawat eh nak gomol2 baby anda.hehe~ ;D


Mohd Shahriz Kamil with his mommy~