Tuesday, May 26, 2009

KEJAYAAN YANG TIDAK DIDUGA


Hari ini bersamaan 26hb Mei 2009 sehingga 3hb Jun 2009 bermula la istiadat konvokesyen UiTM yg ke -70. Sempena istiadat tersebut, seperti kebiasaannya UiTM akan ada booth2 jual2 bunga dan cenderahati bg meraikan mereka yg berjaya. Selain drpd itu, ada juge booth2 kerjaya or Convo Jobshop bg graduan mcm aku yg x dpt2 keje lagi.huahuahua~ Pg td dpt text dari kak jah yg mengajak utk pergi ke Convo Jobshop tuh. So mmg excited la nak pegi cari keje kot2 la ade rezeki kami di situ.huhu~

Sementara tunggu kak jah angkot aku seperti waktu yg ditetapkan utk pergi ke UiTM, ade satu panggilan dari nombor yg tidak dikenali. Tgk no tu mcm area Shah Alam, so aku budget dari opis mak sbb hrni die tertinggal handphone. Mane taw kot2 die nk sampaikan sesuatu yg penting ke or nk tanye khaba aku ke..hahaha~ Dengan slumbernye aku pun menjawab dgn nada2 ceria mcm slalu aku jwb panggilan telefon mak.hihi~ Pastuh bile aku dpt tahu yg panggilan telefon tadi drpd Fakulti aku, trus je aku cover suara aku blk..*hipokrit btol! aku malu owwkkkeyyy~*. Org yg call aku tuh memperkenalkan dirinya sebagai Puan Masriah. Alangkah terkejut nye aku bile die bgtahu aku yg aku ni replacekan 2nd prize utk Projek Terbaik bg pelajar Ijazah tahun akhir.. waaaaaweeeeeeeee!! mcm nk terlompat aku time tuh! Naseb mulot aku ni x terpacul ckp kt Puan tuh *biar betik puan!* wakakaka~ Time tuh juge sume info2 penting pasal aku Puan tuh tanye untuk makluman Fakulti termasuk la no akaun utk di bank-in duwet sebagai hadiah oleh pihak Fakulti kepada pemenang. *patotla tgn kanan aku rase gatal2 je..wakakkaa~* Lepas je dpt berita gumbira tuh tros inform kt cik kok yg kebetulan mase tuh aku tgh bermesej2 dgn die.huhu~ Then x lame lepas tuh kak jah pon mai seperti waktu yg dijanjikan *walopon x punctual..xpe jah , aku dah biase..wahahaha ;D* Dlm perjalanan tuh aku sempat la berkongsi kejayaan aku tuh bersame kak jah..Pastuh baru la aku inform Supervisor Projek aku.hihi~ Apepun aku sgt bersyukur sbb diberi kejayaan yg x diduga ni. Ni la yg dikatakan rezeki namenye. Alhamdulillah~ ;)