Thursday, December 16, 2010

Cerita macam-macam campur2



Cerita 1

Makan -> tembam -> kurus -> gemuk


Perbualan melalui telefon beberapa hari yang lepas.

Lecturer : hello..who's on the line?
me : Dyla, prof.
Lecturer : oh! Dyla..how are u?
me : I'm fine prof..Thank u
Lecturer : Jessica ade situ x?
me : Die xde, die pegi cafe belakang.
Lecturer : oh..u x pegi makan ke?
me : makan..saya kirim je kat die
Lecturer : u nampak sangat kurus la skrg. kurus2 sgt pon tak elok tau. Bukan la i kata ms u mula2 masuk keje cni u gemuk. Tp kira ade isi sket la berbanding skrg.
me : *gulp..gulp* ye la prof. ni saya nk makan la ni.
Lecturer : haa..bagus2. makan banyak2. jgn x makan. Btw, nanti suruh jessica jumpa saya.
me : Ok prof!


Cerita 2

Perbualan berlaku di pantry opis

me : Eh...jangan habiskan roti tu tau.. nak makan jap lagi lepas solat. Ingat!
Felo PhD : oo..ok..wei dyla, ko dah start makan banyak balik eh..
me : makan banyak ke? habes tu..orang asyik cakap aku kurus je. hahaha
Felo PhD : Kurus?? ko gemuk la dyla. hahaha
me : Heyyyy!!!! *sambil cucuk2 bahu felo PhD tu gune kuku yang panjang ni* hahaha
Felo PhD : Hahahahahahahaha


Cerita 3


Sesi Pemanduan Kereta



Di anatara ayat2 yang sentiasa mereka ucapkan kalau naik kete dengan aku.

Adzimah : Woi! Ko ni kan bawak kete macam xde break je kan kete ko.

Kak Laila : Dyla, aku kalau duk belakang ni memang macam naik roller coaster la. suke betul aku.

Ain + kak Laila : xbole la naik kete dengan ko ni. mesti ade banyak peristiwa. hahaha *ngok betol mereka ni. hahaha. gelak sampai geli tangan nk pegang stereng.*

Jess : Ok kawan2....kaki die terlepas ye drpd break. naseb takde kete kat depan tu. Dah la drive pakai wedges tebal.

Mak aku : Adik, kalau ko yang bawak kete, memang mak ni kene darah tinggi aje la. *hahahaha*

Kesimpulan cerita : Berdesing la jugak dengar ayat2 perli mereka2 ni..huhu~ Maaf lah kepada semua penumpang2 dihormati..saya memang suke bawak kete laju2. lepas ni saya akan memandu dengan lebih berhemah..ngeeeee~ ;D


Cerita 4

Sesi memasak



Haritu masa sedang menumis sayur, tiba2 je mak bersuara macam ni.

Mak : Kalau nak belajar masak, cube la cari resipi2 kat internet tu. Jangan la ko online tengok blog baju je. Nanti kalau ko lapa nak makan, baju2 tu bole ke nak makan?

me : *adeh! adeh! macam bertimpa2 batu jatuh atas kepala mase tu* ahahahahaha



-Fin-




p/s : sekarang tekak rase saket. mata n hidung rase panas. jgn la demam datang sekarang. oh!