Sunday, June 5, 2011

JB updated







As usual, traffic was slow moving along Seremban highway


140 km/hr to JB
within 3 hours dah sampai JB..ok tak? agagagaga :D



Welcome to Johor Bharu!



Dah sampai dah














Cun!



cermin ni mengejek awak la lily..:D





ecececehhh..:D











Turn mereka pula lepas ni.....:)











Congrats dear~







Tiada kompang untuk majlis kawen dia
replace dengan Scottish ni
Cool and cute also..heh~ :)















Otw balik dah ni
baju bertukar!
1st pic : Lily, kejadah hape muka cenggitu?? haha



She like my kenit's pillow
nak avoid drpd aircond sejuk sangat katenye
:D





Singgah mamam kat Ikan Bakar Malim, Melaka yaww~

menjadi2 bulat muka tuh!


Singgah Melaka dapat jumpa dia jap.... :)



Murtabak Special Melaka



Ikan Siakap masak stim special
makan ni trus jadi stim
eh x x x x....gurau je...:D
tapi pe yang pasti kuah die yummehhhh!



Telur bistik



Kangkung belacan




"licin..licin..macam kepala bapak mentua aku"
haaaa! ce teka skrip cite pe?
hahahaha
senget tol!
:D



ok bye!






Saturday, June 4, 2011

Off to JB

Sempat lagi nak update
huhu

Nak attend wedding si teh manis lala
pastu if sempat kita singgah ke Melaka yaw~
best la kalau dapat mam ikan bakar...dap nye!

Ok. nak gerak dah ni.
babai





Thursday, June 2, 2011

When the school holiday starts...




Bila cuti sekolah bermula, aku jadi stress
sebab kawan2 yang jadi cikgu tu
sebok je planning program dorang
nak berjimba2 during school holiday ni
memang sengaja je bikin hati gua panas! grrrr~

sengaja post kat wall fb gua macam ni


Sila click image di atas utk bacaan yg lebih jelas
part yang aku comment tu sengaja tak kasi baca abes
geram skali! hahahaha LOL~



So sebagai menggantikan merajuk aku tu,
(yekkk...jejijik nak majuk dgn uolls gitu.hahaha..lol~),
dorang ajak g lepak minum2 n mamam after work setiap hari
Demi gua....wahahahahaha :D
(ishhh...ayat ni jijikk..jijikk..jijikkk..hahhaha)

mamam kat Bigtaste, Shah Alam


terpaksa crop muka orang tu
sebab alang2 masuk sipi baik tak payah masuk langsung kan?
KEJI! hahahahhaha :D

Ok...yang ni baru masuk muka die
baru la omey angat pic ni!
:D


Geram skali.. so tarik rambut die!
KEJI lagi! hahahaha


Ok..
gamba ni kita kelihatan suci drpd sifat KEJI
miahahaha :D


mirror mirror on the wall~


regular size pon dah besar camni
ade yang jumbo size
if order yang jumbo bole bayang tak?



bbq lamb chop,
chicken carbonara,
chicken chop
yummmehh!




Sunday, May 29, 2011

Meet the buyong..:)





Setelah lama enggak ketemu
hari ini kita ketemu jua

Perjumpaan bermula di Pyramid
rasa macam tak puas jumpe
then sambung kat pelita sec9
bole plak macam tu..huhu :D



sungguh comel & tajam perut mu yong! :D
pasti baby boy ni...weeee~



Thank you
From Laos with love~
ecececehhh...:D






Saturday, May 28, 2011

Back in Business dah...






Status ikea meatballs..
halal?
haram?

Last week mendapat info
that the ikea foodcourt has been closed
for temporary due to the process of 'samak'

Masa last week datang tu ikea gantung notice ni



Tadi pegi lagi
cafe die dah back in business as usual
nak beli makanan kat situ tapi still rasa was2 lagi.huhu
siap ade orang pesan kat aku
"jangan gi restoran die,
takut mulut ko yg kene samak lak nant"
hehe

Maka untuk memuaskan hati sendiri, dan mengubat hati yang lara, aku pun terus google rata rata. bila berkaitan isu halal haram ni, memang tak boleh ambil remeh! but as for me, aku lebih suka buat review dan study dulu then baru jump into the conclusion. jangan nak terus conclude aje dah kalau tak tahu. so u olls can view this :---> click

so, tadi pegi ikea lagi sebab nak tuntut beli almari macam my previous entry "aktiviti 3 dalam 1". Masa dalam kete mak siap cakap "Nanti jangan lama2 sangat kat ikea tu. pegi beli almari tu pastu balik". Last2 die yang lama kat situ. susah bebenor nak ajak die keluar dari ikea tu. miahahaha.


aku yang jalan jauh ke depan.
mereka jauh di belakang
sebab discuss nak cantekkan kitchen



Last week bukan almari ni yang aku pilih
aku pilih yang murah2 aje yang rm199 tu
bila tunjuk kat mak n tengok dengan mata die sendiri
die kate tak suka la pulak..ngaaaa

Tapi takpe die kate die suka yang ni
so, amek je la yang ni
which is price die lagi up sket.

moral of the story :
kita pilih barang yang harga murah2 je.
tapi CANTIK! ingat tu...murah tapi CANTIK & NICE~
nanti mesti dpt barang yg price lagi up yg tak disangka
hahahaha. bole? :D

like this quote :
Jangan terbang terlalu tinggi, nanti jatuh parah
so, kita terbang rendah2 je, kalau jatuh takdela sakit sangat
OK?

perumpamaan ape la ni..hahaha
I LEBIU MAK




Ape yang penting? KERJASAMA!
Ayah yang kepenatan, tapi mak yang steady gagah. hahaha
alololololo..sweet nye u olls berdua ni
:D