Monday, May 23, 2011

Aktiviti 3 dalam 1




Setelah menggila seharian duduk rumah mase hari sabtu
Esok nya pagi2 kol 8.22 am dah ade orang sms
"Harini kite nak g mane yayang?hahahaha"

Memang sah2 tak bole duduk rumah diam2.huhu
At first planning nak pegi ikea dengan mak
then nak tebus janji nak tengok nur kasih the movie dgn die
sebab haritu aku break the promise pegi tengok dulu cite tu
sungguh tak saba.hehe~

Last2 mak cakap die malas plak nak kua
so, keluar la dengan mangkuk kat bawah ni. hahaha
eh silap2...dengan yayang kat bawah ni..:D
(i break the promise lagi sbb plan nak flirt dengan lala before tu.
gile la nak flirt. hee ya hee! :D
sowi yeh..nant kite detim lg b4 u menamatkan zaman bujang :)




why ah semakin bulat muka ni? haiiihh~



Mak suruh survey almari kecik.
So, i think i like this one...RM199 je...whooarrr~
Next week datang lagi bawak mak
die nak belikan terus....aaaa??
serious ke ni? :D



aku beli bantal kenit ni nak letak kat kete
my habit : suke beli benda comel tp xtau utk kegunaan ape
selalu macam tu! ishhhhh~


Actually pegi ikea tu tujuan utama yg lain nak mkn meatballs
tapi bila sampai2 je, cafe ikea closed temporary
staff ikea tu cakap sebab nak buat renovation
kecewa sungguh orang tuh...huhu
tapi sumber lain yang aku dapat,
cafe tu kene tunggu JAKIM nak samak food court tuh
sbb ingredients meatballs die got 250gm minced pork
haaaaaaa???!! dah la aku ni meatballs lover..
camne ni? adeh~

Aku pun tak sure pasal benda ni.
so, tunggu je la kesahihannya drpd JAKIM yaw~


Then akibat lapa yang menggila
kena paksa pegi membawa diri mamam pizza hut kat sec7
mengada tak? :D


Lepas tu..
kita berlibur pula ke Harbor Palace utk menonton movie
1st time oh watch movie kt MBO
Lepas ni if watch movie kat sini je la
tak ramai orang...tenang sket
risiko tiket sold out pon macam tipis je :D

Time duration cite ni aku rasa sama tgk cite hindustan
rasa macam sangat lame oh!
tapi best~~




nak tengok cite ni
tapi dorang kate bosan~ ye ke?
(gamba ni : yana kate "dila ajumma" lol~)



ok dah
jom tido
nite2 peeps~





Saturday, May 21, 2011

Take me the way i am..






If you were falling, then I would catch you.
You need a light, I'd find a match.

Cause I love the way you say good morning.
And you take me the way I am.

If you are chilly, here take my sweater.
Your head is aching, I'll make it better.

Cause I love the way you call me baby.
And you take me the way I am.

I'd buy you Rogaine when you start losing all your hair.
Sew on patches to all you tear.

Cause I love you more than I could ever promise.
And you take me the way I am.
You take me the way I am.
You take me the way I am.





I heart my family so much





Suddenly harini rasa nak cakap pasal family. Kalau diizinkan, aku nak sangat rasa ade abang. Macam best je. best ke? boleh tak bagi reason 'best' sebab nak ada abang.hee~ Biase lah, tiada apa yang dapat memenuhi kesemua keinginan kita kerana bukan semuanya sempurna. Andai kita tidak memiliki keluarga yang lengkap, ingatlah dan selalu berfikirlah bahawa pasti ada yang melengkapkan kehidupan kita. Setiap kejadian tu pasti ada hikmahNya. Mainkanlah watak peranan kita didalam keluarga kerana sukar untuk serta merta mendapat keluarga yang bahagia. Semuanya akan datang apabila kita beryukur dan memperbaiki diri masing-masing. :)



Mak, kakak & me
During kakak's solemnization in 2008
mak kata walaupun kami 2 beradik je
tapi kepoh nye macam ade 10 orang anak
hahahahaha :D


Teringat masa mula2 kakak kawin, 1st raya without kakak. Biase la kan, dah kawin mesti la ikot suami..:) family kitorang rase macam kekurangan sikit. Pagi raya tu mak dah syahdu2 menangis. pastu aku pon tak bole tengok mak nangis, so aku pon ikot nangis.huhu :D tapi ayah relax cool je...heee~ Sebab mak kata "kita dah biasa die ade, bila die xde tu rase lain". Tapi at least kakak aku ni penah la duduk berdikari kat putrajaya mase zaman bujang dulu. jauh la jugak tu kan daripada family. Daripada aku ni dah keje pun still duduk bawah ketiak family lagi. ngeh3. Aku penah tanye kat mak "Mak, kalau adik dah kawen nanti macamane eh? mak nangis jugak tak?". Mak diam je buat tak tau kat aku. hahaha. soalan bongok ape kau tanye ni dyla? :D alaa...mak, nangis la...nangis la..nangis la...hahahaha. sesuka hati je suruh org nangis. Ingat best ke nangis2 ni? tapi lama dah aku tak nangis.wawawawa..:D Mungkin aku happy dengan apa yang ade sekarang. syukur...alhamdulillah... :)



my daddyCool~

Ayah yang suka budak2. even anak-anak die dah besar pun, die still menyakat kitorang macam kitorang kecik2 dulu.heh~ Ayah memang cool and relax je. Tapi tegas! Dia ade cara die sendiri nak tegur anak-anak kalau buat silap. Biase la, bila anak-anak dah besar, cara nak tegur tu tak bole macam masa budak-budak dulu. Nanti mesti nak memberontak & mula la nak merajuk2. huhu. So, sikap ayah yang relax memang sesuai la dengan mak yang suke membebel tu.. perfect two! ngeee :D






Gamba gedik selingan :D
with anak buah abang ipar aku
ado ciri2 mummy mithali tak?
agagagaga :D

Sekarang die dah standard 1
Dah besar dah die
baru-baru ni jumpe die lagi mase awal tahun
aku tanye kat die : "auntie lawa ke lawa sangat?"
die jawab : "Lawa sangat".
jawapan yang takde pilihan.
if jawab salah satu pun takpe.
soalan mempermainkan akal fikiran budak2 betul.
wakakakaka :D
abang ipar aku dah senyum2
kakak aku : "eee...lawa jijiks!"
biasa la kakak dengki. hahaha
penat wei layan budak kecik ni cakap.
petah betol mulotnye. huhu



Call it a clan,
call it a network,
call it a tribe,
call it a family:
Whatever you call it,
whoever you are,
you need one.
:)






Friday, May 20, 2011

Sayang sikit ke Sayang banyak?



Haaa..tajuk entry tu salah satu skrip dalam cite
"Nur Kasih The Movie"


Budak nakal : "Abang adam, nah saya bagi ni.
minat tak? CD original tau"

(CD XPDC)
Adam : "Eh, CD original ni. tak sayang ke?"
Budak nakal : "tak pe, CD ni bahagian yang sayang sikit"

Bagi aku, part yang sayang banyak
bila budak nakal tu dermakan jantung die kat adam.
sedih...sedih..sedih
(dyla, sila jangan nak emo2 yeh..tapi mmg sedih weh! huuu)

Agak meruntun jiwa ohh cite ni
Tapi ade yang comment cite ni kelakar
ce cite sket....hmmm~
(tak dinafikan adela certain2 part yg kelaka)


The moral of the story :
hargailah isteri dan suami anda yaww~
:)


layan soundtrack die
gegedik nak touching oh!
seriously touching! :D


Tuesday, May 17, 2011

Her Half Big Day....

15 May 2011

Dear bestie :

May your life together be filled all the right ingredients :
a heap of love
a dash of humor
a touch of romance
a spoonful of understanding

Last but not least,
May your love shine brighter and
your companionship grow richer with each passing day
Congratulations on your engagement!
:)




















had a hard time getting her to look at the camera
but still tak berjaya...huuuu..babab! :D






















Handmade mini pelamin & hantaran
pink + turquoise theme
Tido kol 3am untuk siapkan
apepun sangat satisfied with the outcome
:)

Now officially open for bookings
weeeehooo~








fondant cake



macarons



cookies



baju melayu + sampin



sirih junjung



chocolate pops



fruits (apples + grapes)



ferrero rocher



buku sejarah nabi muhammad SAW + sejadah
(habes bace tak ni? :D)












with the buyongs
:)


pengapits
:D


tinggi nye awak bila pakai heels tu..hisssshhh! :D



ok gedik..
bye!
:D